본문 바로가기

영어로 설명할 수 없었다.

기출 문제를 풀어야해 영어로 뭘까

오늘 티쳐와 화상영어를 하다가 하고 싶었던 말이 있는데 그것은 바로 "기출 문제" "문제 은행" 이라는 말...

Today I studied with my English teacher who lives in the Philippines with Skype.

 

선생님이 일본어 공부를 하고 있다고 하여 일본어 전공자인 내게 JLPT 합격하는 팁을 알려달라고 하였다.

My English teacher is studying Japanese. She has a plan to take the JLPT exam. 

So she asked me tips to pass the exam. 

 

내가 하고 싶었던 말은

What I wanted to say in English are  "기출문제" "문제은행".

 

맨날 나오는 문제가 있어! 기출 문제를 풀어야해! 

There are questions that frequently 

예전에 나왔던 문제들만 모아둔 파일을 찾아봐! 

There are questions that come up frequently.
So you need to check the question list that was previous exams.
the keyword is "jlpt n5 question list or bank".

이거였다.

 

문제 은행... 기출 문제... 영어로 무엇......

구글 번역기 이자식....

기출 문제 치니까 a past issue란다. 

결국 나는 엄청 버벅거리면서 할말이 많은데 할 수 없었다.

 

수업이 끝나고 찾아보니 네이버 파파고 너가 오늘의 승자다. 

 

 

토익 기출 문제를 풀다

solve sample questions from previous TOEIC tests

 


You need to solve sample questions from previous JLPT tests.